Înșelătorie prin telefon: Gestionara unui magazin din Frătăuții Noi, victima unei fraude de peste 3.000 de lei din partea unui fals angajat al unei firme de plăți online


Intră acum și în grupul de

O gestionară a unui magazin din Frătăuții Noi a fost victima unei înșelăciuni telefonice, prin care a fost păgubită cu 3.100 de lei. Incidentul s-a petrecut marți,  11 februarie 2025, iar poliția a deschis o anchetă pentru a identifica autorul.

Potrivit informațiilor furnizate de Poliția Județeană Suceava, femeia a fost contactată de o persoană necunoscută care s-a prezentat ca fiind un angajat al unei companii de plăți online. Sub pretextul efectuării unor verificări la dispozitivul PayPoint al magazinului, escrocul a determinat-o să genereze patru vouchere de plată cu o valoare totală de 3100 de lei, după care i-a solicitat codurile PIN pentru activarea acestora.

Ulterior, după ce a realizat că a fost înșelată, femeia a contactat compania de plăți, care i-a confirmat că niciun angajat nu a efectuat un astfel de apel. În urma sesizării poliției, a fost deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, conform articolului 244 din Codul Penal.

Recomandări pentru protecția împotriva fraudelor

Poliția atrage atenția asupra creșterii numărului de înșelăciuni prin telefon și recomandă cetățenilor să fie vigilenți:

  • Nu furnizați informații personale sau date bancare prin telefon, e-mail sau mesaje.
  • Nu efectuați plăți la solicitarea unor persoane necunoscute.
  • Verificați întotdeauna identitatea apelantului prin contactarea directă a companiei respective.
  • Nu introduceți datele cardului bancar pe site-uri nesigure și nu divulgați PIN-ul telefonic.

Pentru mai multe informații despre siguranța online, vizitați site-ul oficial: https://sigurantaonline.ro.

Poliția continuă cercetările pentru identificarea autorului fraudei.


Intră acum și în grupul de