Intră acum și în grupul de
În conformitate cu programul tematic de control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pe trimestrul I 2012, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a desfăşurat acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cu preţ redus. În urma controalelor efectuate, s-au aplicat un număr de 62 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 31 de avertismente şi 31 de amenzi în valoare de 79.400 lei, se arată într-un comunicat de presă remis din partea comisarului-şef al C.J.P.C. Suceava, Elena Oanea.
Potrivit aceleiaşi surse, au fost controlaţi 62 de operatori economici, la 61 dintre aceştia fiind constatate abateri.
„Lipsă informare privind perioada pentru care este valabilă promoţia, s-a constatat la 8 operatori economici. Afişarea ilizibilă a categoriei de consumatori care pot participa la promoţie, s-a constatat la o farmacie din Suceava care anunţa că în perioada 12.01.2012 – 08.02.2012 există oferte promoţionale care constau în reduceri de preţ. În realitate această ofertă nu se adresa tuturor consumatorilor, ci numai numai posesorilor de card de fidelitate. Această informaţie era scrisă cu caractere foarte mici pe eticheta de preţ din dreptul produselor ( s-a aplicat o amendă în cunatum de 3.000 lei). Lipsă informare privind categoria de produse care sunt supuse promoţiei, s-a constatat la două societăţi din Iași cu puncte de lucru în Suceava. Aceste societăți anunțau prin afişe, promoții prin care se efectuau anumite reduceri de preţuri la modul general, fără a specifica care sunt produsele la care se referă promoția. Aceasta în situația în care în magazine din aceleași spații de comercializare erau și produse la care nu se aplicau condițiile promoției”, specifică comisarul-şef al C.J.P.C. Suceava.
Alături de acestea a fost constatată nerespectarea obligației ca orice reducere de preţ să se raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare. „La o societate din Iași – PL Suceava, cu toate că la o parte dintre produsele expuse spre comercializare s-au efectuat două – trei reduceri anterioare de preţ, ultima reducere s-a raportat la preţul iniţial de vânzare şi nu la ultimul preţ redus aşa cum prevăd normele legale. Astfel, prin raportarea la prețul de început, anterior reducerilor succesive, s-a creat falsa impresie că valoarea acesteia este mult mai mare. O societate din Bucurețti, cu punct de lucru în Suceava, anunţa reduceri de preţ la o serie de produse ( adidas SWIFT, pantofi PUNTERO VIIN, bocanci XCEN TUATE LEA ) fără ca pe afişul de prezentare să apară preţul de referinţă faţă de care se făcea reducerea. O altă societate anunţa consumatorii printr-un afiş vizibil din exteriorul spaţiului comercial că se practică << reducere la reducere >> , când în realitate la toate produsele expuse spre comercializare se practică o singură reducere cuprinsă între 60% şi 90%. Două farmacii din Suceava comercializau o serie de produse la care existau promoţii fără a exista în farmacii şi produsul singular, astfel încât să se poată demonstra că oferta este corectă”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, operatorii economici au fost sancţionaşi şi pentru: Lipsă înscriere preţ nou lângă preţul vechi barat, constatată la 10 operatori economici din Suceava, Fălticeni, Rădăuți, Vatra Dornei și Campulung Moldovenesc. Lipsă înscriere preţ nou lângă reducerea procentuală afişată, constatată la societăți din Suceava, Fălticeni, Bosanci și Vatra Dornei. *Preţul vechi, înscris lângă preţul nou, nu era barat, acest fapt constatându-se la 6 operatori economici, alături de lipsa produselor reduse cu procentul maxim anunţat.
„Un supermarket care comercializează materiale de construcție și alte materiale pentru amenajări interioare anunţa că la o serie de produse comercializate existau reduceri de preţ cuprinse între 10% şi 70%. În realitate în magazin nu existau produse cu reducere mai mare de 50%”, se mai menţionează în comunicatul de presă.
Intră acum și în grupul de