Beneficiarii PNDR vor derula achizițiile private direct pe pagina de internet a APDRP


Intră acum și în grupul de

Comunicat de presa

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) pune la dispoziția beneficiarilor de fonduri europene pe pagina de internet a instituției, o secțiune specială în care se pot publica on-line invitațiile de participare și anunțurile de atribuire pentru licitațiile organizate în cadrul proiectelor finanțate prin PNDR.

Noua secțiune, denumită „Achiziții beneficiari privați PNDR”, va putea fi accesată începând cu 5 iunie 2013 și va oferi informații și documente necesare pentru achizițiile de servicii, bunuri sau lucrări realizate de către beneficiarii privați ai fondurilor europene nerambursabile acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR).

Astfel, beneficiarii privați pot opta fie pentru desfășurarea achizițiilor conform prevederilor Manualului de Achiziții pentru beneficiari privați ai APDRP (prin publicarea documentelor specifice pe pagina de internet a APDRP – www.apdrp.ro), fie pentru aplicarea legislației naționale în domeniul achizițiilor publice, conform OUG 34/2006 și HG 925/2006, cu modificările și completările ulterioare (prin publicarea în Sistemul Electronic de Achiziții Publice SEAP – www.e-licitatie.ro).

„Fondurile nerambursabile se acordă beneficiarilor privați care încheie contracte de achiziţie de lucrări, bunuri sau servicii, doar dacă obiectul contractului de achiziţii corespunde cu parametrii de performanță și productivitate prevăzuţi în documentaţia tehnică și financiară a proiectului. De asemenea, sunt o serie de condiții foarte clar menționate, inclusiv pe pagina noastră de internet în secțiunea nou creată, care au rolul de a asigura, egalitatea de șanse, dar și transparența necesară și firească unui proces de achiziții derulat cu fonduri europene.” a declarat George TURTOI, Directorul General al APDRP.

Pentru beneficiarii care optează pentru publicarea conform prevederilor Manualului de Achiziții pentru beneficiari privați, APDRP pune la dispoziție documentele necesare, mai exact: Invitația de participare pentru licitația de selecție a ofertelor și Anunțul de adjudecare a ofertelor. Documentele sunt publicate în secțiunea Informații utile – Achiziții beneficiari privați PNDR.
În aceeași pagină va fi disponibil pentru toate persoanele interesate, un modul de arhivare și căutare facilă a tuturor invitațiilor transmise, precum și a anunțurilor de adjudecare.

Pentru a derula în mod corect procedura de achiziție privată, beneficiarii PNDR vor descărca, gratuit, de pe pagina de internet a APDRP, Invitația de participare, pe care o vor completa electronic, după care o vor tipări, semna și fotocopia în format electronic (scanare în format .pdf).
Invitația completată electronic și cea semnată, împreună cu Dosarul cererii de oferte, scanat în format .pdf, vor fi copiate pe un CD, care va fi depus, atât în format electronic, cât și tipărit, la Oficiul județean al APDRP.

După verificare și avizare, experții Oficiului județean vor publica pe www.apdrp.ro, în secțiunea nou creată (Achiziții beneficiari privați PNDR), invitația de participare și dosarul cererii de oferte. Termenul limită de depunere a ofertelor este de minimum 10 zile lucrătoare de la publicarea pe site, iar termenul de verificare și avizare este de maxim 5 zile lucrătoare.

După ce a selectat oferta cu prețul cel mai scăzut, beneficiarul va completa Anunțul de adjudecare (în mod similar cu Invitația de participare), după care va depune la Oficiul județean al APDRP, atât în format electronic pe CD, cât și tipărit, Anunțul de adjudecare, împreună cu Raportul de selecție și Contractul.

Beneficiarii privați trebuie să respecte cerințele APDRP stabilite prin „Instrucțiunile privind achizițiile publice pentru beneficiarii PNDR” (din Manualul de proceduri pentru achizițiile publice a proiectelor PNDR) și vor aplica procedurile de licitație prin cerere de ofertă, licitație deschisă etc. în funcție de pragurile valorice impuse de legislația națională.

Contractele mai mari de 15.000 euro (valoarea fără TVA), trebuie adjudecate prin procedura de selecție de oferte, cu condiția publicării pe site-ul www.apdrp.ro a invitației de participare și a dosarului cererii de oferte și a primirii de către beneficiarul privat a cel puțin 3 oferte conforme din punct de vedere tehnic și financiar.

Contractele mai mici de 15.000 euro (valoarea fără TVA), pot fi adjudecate folosind procedura cu o singură ofertă sau, dacă beneficiarul dorește să asigure o transparență mai mare, poate aplica procedura de selecție de oferte, menționată mai sus.

Beneficiarii nu au voie să divizeze achizițiile de același tip a căror valoare depășește 15.000 euro fără TVA în contracte mai mici, pentru a evita procedura de selecție de oferte.


Intră acum și în grupul de