Intră acum și în grupul de
Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni a găzduit în data de 23 ianuarie 2014, activitatea intitulată “Târg cu produse tradiţionale din diverse ţări europene!”, la care au participat 40 de elevi din toate clasele de gimnaziu (câte un membru al Clubului „Europa, Casa noastră” din cele 20 de clase şi un alt elev al fiecărei clase), informează într-un comunicat de presă, repezentanţii instituţiei de învăţământ.
Potrivit sursei citate, la această activitate au luat parte primarul comunei Dumbrăveni, Ioan Pavăl, vicieprimarul localităţii şi secretarul Primăriei, precum şi aproximativ 40 de profesori, împreună cu directorii şcolii. Activitatea a avut drept scop cunoaşterea tradiţiilor existente în diverse ţări ale Europei şi prezentarea acestora prin diverse produse specifice în cadrul unui târg. La începul activităţii, unul dintre membrii Clubului „Europa, Casa noastră” a prezentat activităţile şi scopul campaniei, prezentând în acelaşi timp şi pagina de facebook – EUROPA, CASA NOASTRĂ DUMBRĂVENI, lansată în luna decembrie 2013 pentru toţi elevii din Dumbrăveni şi de oriunde.
Profesoara de istorie, Daniela Bortă a prezentat istoricul Uniunii Europene şi etapele de transformare a acestei instituţii.
În acelaşi timp a avut loc şi concursul “Cel mai bun European!” desfăşurat imediat după „Târgul produselor tradiţionale din diverse ţări europene”. La acest concurs au participat câte doi elevi din fiecare clasă (un membru al Clubului „Europa, Casa noastră” şi un alt elev) axându-se pe două componente: informaţii despre Campania „Europa, Casa noastră” şi despre Etapele constituirii Uniunii Europene. Cei 40 de elevi participanţi au fost foarte mulţumiţi de modul diferit de desfăşurare, deoarece fiecare răspuns era afişat direct pe un monitor, inclusiv punctajul pentru fiecare echipă de lucru.
În document se arată că profesorul responsabil de concurs a fost coordonatotul clubului „Europa, Casa noastră”, prof. Bolohan Romeo, iar concursul a fost asistat şi de reprezentanţi ai Primăriei Dumbrăveni.
Această activitate face parte din Campania EUROPA, CASA NOASTRĂ, o campanie de informare şi comunicare anuală a Reprezentanței Comisiei Europene în România derulată prin Chelgate Romania în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale. Campania este menită să transpună priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene în mediul şcolar.
Campania propune să informeze elevii şi profesorii cu privire la proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene, dar şi informaţii care îi privesc direct (posibilitatea de a studia şi de a lucra în statele membre, implicarea în activităţi de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri, implicarea în proiecte comunitare). Campania este deschisă tuturor şcolilor (primare şi gimnaziale), precum şi liceelor din România.
La Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni, acest proiect se derulează din ianuarie 2013, prin Clubul „Europa, casa noastră”.
Intră acum și în grupul de